17 maj 2015

Grönt är skönt!

Men vinden är inte det minsta skön! Jag tycker kylan ska stanna där den nu hör hemma, i Arktis. Solen skiner, men sticker man ut näsan får man se till att vara klädd! På med allt som hör vintern till!

Växterna ser i alla fall ut att må bra, i alla fall om grönskan är ett tecken på trivsel.
Grannens klätterhortensia breder ut sig och ger ett gott skydd för insyn åt båda hållen.
Aklejorna slår ut vilken dag som helst och de förökar sig hej vilt. Inte mig emot!
Liljorna är på gång och något annat som jag tror får rosa blommor (men man kan aldrig veta).
Doftschersminen tackar för att den fick ny plats. Jag har ett hörn där inget verkar trivas, så jag har slutat plantera något där. Här, i det här hörnet, verkar biotopen vara mer gynnsam.

Syrenerna är på väg att slå ut. Klematisarna rusar i höjden liksom gräset. Maskrosorna lyser gula. Klätter-rosen måste stagas upp. Allt är som det ska, bara det inte vore så förbaskat kallt!
Man behöver i alla fall inte ha dåligt samvete för att man sitter inne i stugvärmen och målar! Med några drag över ett ark föds det plötsligt fåglar. Så det kan bli! 
Arbete pågår!

2 kommentarer:

  1. Visst är det ljuvligt med allt det gröna som trotsar kylan och låter oss hoppas på varmare tider!
    Fina tavlor du gör! Du verkar ha en riktig "konstnärsådra".
    Håll ut, snart måste värmen komma!!

    SvaraRadera
  2. Ahhhh sååå roligt att jag kunde sparka--igång-dig-ordentligt utan spark och att du tycker det är så kul!

    Ja burrrrrrrrrr vilken kyla det är - höll på att frysa ihjäl när vi kom från Madrids 34-37 plusgrader.
    Vilken skillnad på aklejorna hos dig och mig....mina har knappt någon knopp!
    Hälsa barnungarna på fyra ben ;-) kram kram

    SvaraRadera