28 juni 2013

Lite sol och lite regn

Dagarna kommer och går och det är högsommar. Vädret vill sig inte riktigt, inte så att jag klagar, men många gör det. Och inte skulle jag vilja sitta i en liten stuga eller en husvagn med stor familj när himlen öppnar sig, vilket den gör ibland. Bara man kan vara ute, tänker jag, så är det bra. För det är ju det man vill den här årstiden - VARA UTE!
Lilla sommarsnuvan hindrar mig från att dra till skogs och vandra, orken är liksom lite begränsad. Men snart bär det av, jag längtar!

Tänka sig, jag har stickat! En liten disktrasa i lin (en present), hej och hå vad jag kan.
Kanske stickar en till :-)

Den här hängde framme förra sommaren, nu har jag hängt fram den igen. Det stickade överlivet ska sys fast med linnekjolen (som är en avklippt långkjol storlek pytteliten). Faktum är att den är himla fin när den väl kommer på. Men det tycks inte hjälpa, den blir nog hängande på sin galge denna sommaren också.
Snart är dessa väggar ett minne blott, för snart kommer högtryckstvätten. Jag hör att den är på väg (stackars Anjo som tycker mycket är läskigt). 
De ska målas och då kommer det av förklarliga skäl att kännas lite fräschare!

TJO!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du blir kry och rask snart så att du kan tillsammans med din fyrbente vän till skogen dra! Men nu får du allt sätta fart med att sy fast linnet med kjolen...tänk på vilket jobb du redan lagt ner på det och då ska du väl njuta av det på "kröppen" ;-))
    Stackars Aranjo! Det är ungefär som sonens lille waffs Nelly - hon är dörädd för dammsugaren. Schwisch säger det bara när man öppnar dörren till städskåpet och man vet inte vart hon tog vägen :-)))

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre i din förkylning snart.
    Här är kvavt och kvalmigt till tusen. Skulle inte vilja ha en förkylning att tampas med också.
    Ha det så bra du kan.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Sommarförkylningar är lite tråkiga. Hoppas din snabbt försvinner! Det har hänt lite sen jag kunde titta in här senast. Fantastiskt fina Morfarsliljor!

    SvaraRadera
  4. Mmmm jag är inte heller någon soldyrkare, men det kunde väl ändå vara en hel dag med sol. =/
    Jag brukar också göra disktrasor som presenter. Din var finfin!

    SvaraRadera
  5. Som vanligt en trevlig lässtund på din blogg!
    Här skvalar regnet idag, så det har varit en bra "sovdag" efter nattens jobb.
    Rastlösa blir de fyrbenta om det är för mycket "innesittande". Bara att ta fram regnkläder och ge sig ut.
    Krya på dig.

    SvaraRadera