11 december 2012

Lottdragning i paketens tid!

Grattis Monita, jag hoppas paketet kommer till glädje!
Barn växer i de kläder som är för stora.  Det gör även en del gamla tanter och farbröder. Så nu har jag med ens en klänning, om än nästan fotsid som ska klippas av. 
Nobelfesternas tid är slut för min del, sittningarna blir alldeles långa, glittret bländar mina ögon, sorlet är öronbedövande. Nej, inga flera partyn i det där blåa rummet  för mig inte!

Då sitter jag hellre hemma i min egen pyttelilla storslagenhet och gläds åt garnet som kom farande från Burträsk.
Och samma dag skickade jag iväg sockar, mössor, vantar som förhoppningsvis ska mildra kylan något för de hemlösa.
Och idag eller i morgon går det iväg ännu ett paket. Det är ju så det ska vara i dessa tider, i paketens tid.
Kiiisarna tycker det var ett tag sedan så nu är det åter dags. Here we are!


TJO!

5 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren och tack till dig för en trevlig utlottning.
    Så fin bild på dina katter.
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Yay! Äntligen vinner jag nåt! Ser verkligen fram emot paketet. Tack så jättemycket! :-D

    SvaraRadera
  3. Grattis till den som tog hem priset.
    Jag vill ställa en fråga till dig. Vad är det för ras på dina fina kissekatter?
    Här är det 0,9 minusgrader ute och helmulet. Hoppas det inte blir mer snö det räcker med den som är.
    Ha det så bra du kan.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Margit
      Jag gillar vita vintrar och några minusgrader.
      Katterna är av rasen Oriental. De är mycket närbesläktade med siamesen. Fidde är aprikosfärgad och Frasses färg kallas lila.
      Ha det gott du med!
      /Eva

      Radera
  4. Grattis vinnaren!

    Oj har du satt saxen i en så fin klänning! Du är modig du!
    Garn från Burträsk? Finns det någon webbshop som är belägen där?

    SvaraRadera