14 december 2012

De fyrbenta vännerna

Katter av rasen Siameser och Orientaler anses vara de klokaste tamkatterna. Så jag måste testa mina egna smartisar.
Men här har jag nog gått för långt!
DE VERKAR INTE FATTA NÅGOT ALLS!
Att vara utan hund är som att vara utan ben, alltså jag menar två gå-ben. Man kommer inte ut, i alla fall inte i den utsträckning man borde. Jag kan inte släppa tanken, men nästa jycke får allt bli en liten vovve, men en stor i liten förpackning. Inget trippande utan rejäla kliv, med förhållandevis korta ben - går det ihop? 
Bildkälla
Bildkälla
En mellanstor hund med rejäla kliv, gärna ett år eller mer som går fot och kommer på inkallning sökes! Finns det sådana?

TJO!









1 kommentar:

  1. Men matte då! Det är ju ingen soffa! :-))

    förstår att du saknar hund...har ni något "hundhem" i närheten som tar hand om övergivna hundar? De kollar ju också så att hunden är social och inte allt för skadad i själen....

    Ha en skön tredje advent!

    SvaraRadera