26 september 2012

Knackelibangbang och Mössa

Knackelibang
Igår sögs jag in i en magnetisk sfär (för en rutinkontroll). Men det märkte jag inte av förutom KNACKELIBANGBANGET! Hade det inte varit för just det hade jag kunnat ligga där länge med ljuvlig P2-musik i öronen. Men vilket herrans liv! 
Bildkälla
Och det var inte över på två minuter som en vanlig slätröntgen. Jag låg nog där minst en halvtimma med oväsendet i öronen. Men hörlurarna med musik gjorde det uthärdligt Att kalla det magnetröntgen är egentligt orätt för det handlar inte om röntgenstrålar utan om just magnetism. Aha, men då fattar man ju direkt... :-/

 Mössa
Äntligen, efter mycket hattande hit och dit som omfattar upprepning, fel garn, fel storlek med mera, tror jag banne mig den är klar nu - ÄNTLIGEN! Mössan ska levereras till Varberg där en frusen själ väntar på den. 
Men jag tror bestämt att det ska vara en liten dekoration på den också, så det får det bli!

Katter
För ett decennium sedan sedan höll jag också på med katter och satsade stort (i alla fall efter mina mått mätt) men så kom det en elak sjukdom och sabbade mina planer. Men här är en av mina "sötare" bilder från då.

TJO!





2 kommentarer:

  1. Antar att du genomgått röntgen pga din höft....hoppas de får svar på sina frågor för jag anar ju att du vill få en operation så att du blir bra. Attans vad du är duktig på att sticka mössor och att måla kattor!

    SvaraRadera
  2. Dina mössor är så fina! Tack för sällskapet på Stålis.

    SvaraRadera