24 september 2012

Lingarn på kon

För längesedan köpte jag lingarn på kon på Kupan. I brist på annat började jag sticka på en disktrasa (min favorittrasa i lin börjar gå sönder). 
Efterhand som lilla trasan växte fram såg jag hur vacker den blev. Tänk så fint det skulle bli med ett långlinne, tänkte jag.  Men en kon räcker inte till, så jag får nöja mig...
Vildvinet är vackert nu, kan jag lova. Men bladen faller så det vill till att njuta av prakten.
För övrigt är det måndag, igen. I ärlighetens namn ska jag säga att det är tufft och tungt just nu, med det mesta. Hösten brukar ju vara min tid, nu verkar tiden vara ur led!


TJO!

2 kommentarer:

  1. Har inte testat disktrasor i lin - får väl kanske göra det någon gång. Hösten är också vacker - jag är nog en sådan som inte har någon favoritårstid utan tycker alla årstider är fina.
    Hoppas att det tunga går över snart och anar att det bara är för mycket av både det ena och det andra. Önskar jag visste vad jag kunde bidra med för att glädja dig....

    SvaraRadera
  2. Sänder dig styrkekramar och hoppas det tunga lättar snart!

    SvaraRadera