7 september 2011

På med ullstrumpor och stövlar!

Nu är hösten här för det blåser och det regnar som det ska den här tiden - när inte solen ligger på förstås och det plötsligt nästan är som sommar igen. Idag var det svårt att hålla i kameran ute på Lövstaviken. Vinden låg på från havet och vågorna kastade sig mot stenpiren.
Bortanför mina hundar åker en man i en mörk volvokombi, han har hunden kopplad och den springer medan han sitter i bilen och kör. Jag försökte springa ifatt honom för att ge honom en rejäl utskällning, men jag kunde inte springa så fort.

Med tiden, när det blir lite kallare, behöver man ullstrumpor i stövlarna.



4 kommentarer:

  1. Nämen?! Vilken typ!!! Har aldrig hört talas om nåt liknande, sitter i bilen och låter hunden springa... Det är så man gapar!

    SvaraRadera
  2. Men fy sjutton vilken människa!! Man hade nog gjort sig olycklig om man hade fått tag i en sådan idiot!
    Ullstrumpor o stövlar.... ja, det behövdes verkligen här i morse! Regnet öste ner och det blåste småspik. Dagen blev hyfsat fin.... men vinden har hållit i sig och nu känner jag inte alls för att ta sista rundan med dogsen.... men det är ju inte mycket att be för =)
    kram

    SvaraRadera
  3. Man slutar aldrig att förvånas över mänskligheten. Jasså du har varit och gått på "mina" domäner. Går där väldigt ofta, var faktiskt på väg ner i eftermiddag men tyckte de blåste lite för mycket.

    SvaraRadera
  4. nämen va! helt djäkla makalöst otroligt...trodde inte så dumma människor fanns men man slutar aldrig att förvånas...tänk att få sätta gubben i ett snöre utanför bilen och så får han testa på själv...usch usch vad grinig jag blir......
    man kan riktigt se på dina hundar hur lyckliga de är!!

    skönt med varma sockor nu när blåsten börjar!

    SvaraRadera