3 augusti 2011

Varmt att sticka!

Nu har det varit svettigt i några dagar. Tur man stickar i bomullsgarn. För jag är på´t igen, ett litet linne åt ett litet grodd

Igår bakade Goda Grannen Lotta och jag bullar och sockerkaka och det var också varmt, minst 25 gr i köket. På lördag är det valpträff och tvåbeningarna ska bjudas på kaffe med dopp. Men några bullar behåller vi själva!

Nu är det lite si och så med växtligheten på uteplatsen. En del verkar ha blommat över och andra är på gång. En trogen kamrat i många veckor har varit och är den här växten som är någon slags potatisblomma.
Vissa växter verkar trivas bra,  andra mindre. Vad det beror på är inte jag människa till att lista ut. Beror det på individuella variationer eller på växtmiljön eller både ock!

Jag är i valet och kvalet om jag ska behålla Mika. Utkastad från såväl FK som AF är marginalerna oförskämt små. Men hon är en fantastiskt fin hund, mjuk, lyhörd, läraktig, trevlig och katterna låter hon numera bli.

2 kommentarer:

  1. Hon är verkligen vacker, Mika... Jag röstar på behåll! ;)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det inte är lätt att bestämma vad göra med Mika...jiddrans regler som AF och FK har! Orimliga regler...nu känner jag att jag blir arg - inte bra!!

    SvaraRadera