7 mars 2011

62. Stickat ute

lånad bild
I helgen satt jag ute både lördag och söndag, och fikade och stickade. Grannen Lotta var med liksom alla djuren. 

Tack och lov blåste det jättekallt PÅ ANDRA SIDAN huset, så vi fick lä, annars hade det knappast gått att vara ute för nordanvinden hade is i sig.
I skrivande stund är alla djuren ute, de vilar på maten. Så underbar tystnaden kan vara! Oavsett valpar så har tystnaden blivit allt viktigare för mig. Mediabruset är mest bara oljud, tycker jag. Jag har blivit mycket sparsmakad i mitt val av det som kallas ljud. 
Men vem kan tycka illa om fåglarnas vårkonserter! Och det sägs att tofsvipan kommit till Halland. Det, om något, är ett vårtecken. 

Bildens webbplats






5 kommentarer:

  1. Härligt att kunna fika och sticka utomhus i solsken =) Extra härligt är det säkert att kunna ha valparna ute.
    Vad är det för fint du stickar?
    Här har vi upp-och-nervänt värre. Omtapetsering av alla tre rummen, så vi får vackret hålla oss i köket. Då är det extra skönt med riktigt lång promenad =)

    SvaraRadera
  2. Men åh vad mysigt! *vill också*

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det är när man kan sitta ute!

    SvaraRadera
  4. Helt underbart att sitta ute å lyssna på vårmusiken(fågelkvitter) å sticka å fika SEMLA.

    SvaraRadera
  5. Ha ha, du får vakna till och sedan fylla i dem! ;)

    SvaraRadera