11 oktober 2010

2. Grönt är skönt

I alla fall vissa nyanser av grönt.

Jag är lite tokig i mössor. I början av detta århundrade tappade jag håret av cellgifter och jag skippade peruken och virkade/stickade mössor istället för att skydda svålen.

När jag flyttade till en ny lägenhet förra året fick jag en stickande och virkande granne. Hennes skaparkraft har smittat av sig till mig.






Grannen Lotta rensade garnkorgen i går och jag fick två nystan ullgarn. Jag måste förstås känna på garnet, och så skönt det är att sticka med. Jag tror baske mig jag ska göra en mössa...

Om sanningen ska fram ligger det två koftor som väntar på att bli färdiga, de känner sig lite onyttiga där de ligger. Men de får vänta...









Och bredvid mig i soffan ligger Fina Frasse och Fräcka Fidde. Tro det eller ej, men de är av samma ras, oriental. Den ene stor som ett hus, den andre med Falkenbergs längsta svans.

Fräcka Fidde gillar garn och finns det ingen mat i skålen duger det med något stickat. Ajsing, bajsing, dumma katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar