12 oktober 2010

3. Mera grönt...


Av ett litet stickprov, som för att känna på garnet, växer det fram en slags "taliban-mössa". En snäll variant alltså, men lite stickig. Jag är baske mig imponerad - av mig själv!












Uteplatsens växter tål väl inte hur mycket frost som helst. Lotta och jag letar i skåpen efter glasvaser/skålar och ett, tu, tre så blir det något bra av det också! Kanske blir chocken för stor, från utetemperatur till rumsvärme, men det visar sig.

Kanske blev temperaturskillnaderna till slut för stora för Eva Hudin. Här är det nämligen grönt i näsan, BLÄÄK! Och när kroppen skriker VILA är det soffan som gäller, och om jag orkar gäller också TALIBANMÖSSA och TALBOK. Den senare, vilken är Kapten Nemos Bibliotek av P O Enquist, ska recenseras i stickamera.se












Disa löper för tredje gången i sitt liv, och det med besked. Hon "hänger på gärsgårn". Inte för att gräset är grönare på andra sidan utan för att hon spanar efter killar. Det är ju bara det att hon inte får välja själv när den dagen kommer, men ovetande om detta grymma faktum spanar hon längtansfullt ut över vidderna.

Disa är en korsning mellan labbe och golden OCH smal och muskulös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar