15 oktober 2010

6. Lila hatt med blomma


Så är då vinterhatten färdig. Sommarhatten värmde inte i morgonkylan.

Det är så tacksamt att virka. Jag menar, jag repar upp ganska mycket innan jag är nöjd, och det är ju okej så länge man virkar.

Men ullgarn kliar, och jag ska få hjälp med att fodra hatten.







Sommarhatten stoppar jag undan. Jag har virkat båda utifrån ett basmönster. Utifrån det har har jag fått improvisera mig fram för att hitta det rätta stuket.

Jag kommer nog att virka en till, en blå tror jag, för vinterbruk. Jag ser den redan framför mig med dekoration och allt. Fantasin har ju inga gränser!

Det märker man när man surfar runt på stick- och virkbloggar. Jag får så många idéer och jag önskar att dygnet hade fler timmar.







I dag såg det ut så här i hallen när jag kom hem från jobbet. Två stycken katter har haft kul!


För länge sedan hade jag en katt som åt upp en hel filt, och det är alldeles sant!


Fräcka Fidde >> har käkat upp en del av pläden och efterlämnat ett stort hål efter sig, så det gäller att inte låta något ligga framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar