3 december 2014

Här sitter man...

Här sitter man och kan inget annat, eller hur det nu var och vem som sa det! Här sitter man och det är helt okej, för att inte säga alldeles utmärkt bra!

Trots att man, alltså jag, lyssnar på Himmelstrand som är förfärligt, ruskigt, otäckt bra, så är det ändå bekvämt på något besynnerligt vis.  
Det är ju bara fiktion! 
Tack och lov, tack och lov, tack och lov!

Kidsen, de som gått och blivit vuxna, far än hit än dit, nya destinationer hela tiden och man hänger knappast med i svängarna. New York och Bogota är det som väntar härnäst. 
Jodå, en tur på Amazonfloden skulle nog sitta fint, men det är lite väl långt dit för min smak. Det får räcka med en tur på Skrea strand eller längs Ätran. 
Det har sin tjusning det också, även om det kanske inte är lika exotiskt! Skulle jag någon gång komma iväg till det fantastiska Cornwall som ju ligger nästgårds i jämförelse med Amazonas, skulle jag bli alldeles väldans nöjd. 
Free to share
Visst är det okej att bildgoogla för på nätet finns ju allt, men lite fuskigt blir det. Hur som helst, map-googlar jag kan jag ge mig den på att jag får se sonen på en gata i Bogota. 
Inget förvånar längre! Men det innebär ju å andra sidan att ”hela världen” förmodligen kan se mig. Usch, usch, usch, jag som blir gräsligt irriterad så fort någon stryker förbi mitt staket och särskilt om vederbörande inte kan låta bli att titta in. Men å andra sidan, vem tusan skulle vara intresserad av att map-googla på en käring i ett högst vardagligt och oansenligt hyreshusområde i Falkenberg. Troligen inte en endaste liten kotte!
Så jag kan nog vara lugn, min integritet är inte hotad, bara lite utsatt till och från.

Här sitter man och kan inget annat, fast det kan man ju visst, man är ju inte förlamad. Sticka strumpor, lyssna på ljudbok, läsa böcker, lösa korsord, mata fåglarna, ta hand om husdjuren, ta hand om sig själv och damen utanför Ica, fundera över sakernas tillstånd och tusen andra saker.  Man har liksom fullt upp trots att man mest sitter och inget annat kan. Och jag stänger öronen för nyheterna en dag som denna för jag blir så jävla upprörd, och det är inte bra för hjärtat, för allmäntillståndet, för balansen. 


TJO!

3 kommentarer:

  1. Här sitter en annan och kan heller inte så mycket mer! Förkyld med feber och en hals som bränner som eld!! Trodde jag haft min beskärda del av förkylningar för i år? Så fel det kan bli... Ja,ja ljudbok och stickning finns ju att ta till. Just nu Kepler's "Stalker" i lurarna. Ruggig....
    En promenad på Skrea strand hade inte varit fel!
    Ha de gott!!

    SvaraRadera
  2. Usch jag boken är ruskig, men spännande och man vet ju aldrig kanske är det intressant med en stickande dam i Falkenberg :-))))
    huvva nyvalet ska vi inte prata om!!

    SvaraRadera
  3. Aj aj hoppas du blir bättre och nu har jag förtydligat på min sida hur du hittar fram till Magasinet.....
    Du må då krya på dig! kram kram

    SvaraRadera