21 juni 2014

Och regnet kom!

Växterna ser betydligt piggare ut efter regnet som föll tidigare idag. Nu slipper man ut med vattenkannan.
Aranjo har koll på vildkaninerna som "växer som svampar ur jorden". Men hittills har han hållit sig innanför stängd grind, peppar peppar...
Milda Matilda, så roligt det är att brodera. Tror jag vill göra det resten av mitt liv eller tills jag tröttnar.
Tyget heter "Hamlade pilar" by SVP Textil. Hamla träd gör man väl knappast idag, eller i alla fall inte för att ge till kreaturen.
Akademimorden av Martin Olczak, en mycket trevlig bok trots titeln och många släckta liv. Så här dagen efter är jag för lat för att själv skriva något om den. Läs här!

- Hakuna Matata -

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att brodera.
    Jag skickade efter en bok med mönster på yllebroderier hoppas att jag kommer igång och brodera jag också.
    När jag var yngre så broderade jag mycket. Det är verkligen skoj att genom en massa stygn få fram olika motiv.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Som vanligt en massa på gång! Och din lilla täppa blommar så fint.
    Hoppas din Midsommar varit fin. Det har min....
    Datorn har vilat i nästan två veckor. Ganska skönt, faktiskt.
    Ha de' gott!!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad han längtar Aranjo att ta sig en kaninstek ;-)

    Broderi är grejer det och jag håller på att "kläcka en idé" till ett nytt projekt. Kanske ska jag vara med på en utställning...vi får se om jag vågar.
    Tack för kommentar om min tavla....jag vet inte om den är klar eller om jag ska fortsätta. Känns nästan som den är klar och då brukar jag låta tavlan vara orörd ett par veckor innan jag bestämmer mig.

    SvaraRadera