22 maj 2014

En grandios medelmåtta

Torgny Lindgren gör det igen, skriver en fantastisk roman full av humor men också med djupaste allvar. Klingsor, konstnären som börjar sin resa vid en stubbe i skogen och slutar... Ja, det vet jag inte ännu eftersom jag har två skivor kvar att lyssna på.
Men det lutar åt en utställning i ett gammalt skolhus i Avabäck. Vad kan det bli av en utställning med stilleben av en grandios medelmåtta? Det är frågan. Torgny Lindgren som uppläsare av sina egna verk, han skulle bara våga annat!

En av mina favoriter bland litterära pärlor är Om godheten av Willy Kyrklund. Den var fullklottrad av mina egna små anteckningar och noter i marginalerna. Den liksom övrig litteratur gick upp i rök! Nu har jag hittat den på Bokbörsen och fick den i lådan idag och jag är lycklig!
Skatparet kan jag följa i stort sett från första parkett. Nu har äggen kläckts, det hörs när Herr och Fru Skata kommer farande. Några väntar på maaaaat!
När ungarna ska ut ur boet måste jag sätta bjällerklang på Fiddeluttenklutten. Han ser ganska beskedlig ut, men en katt är alltid en katt!
Med stickor och virknål försöker jag nu få ändan ur och färdigställa långvästen. Det mesta av det jag tillverkar blir liggande strax innan det är helt klart, man kanske borde gå i terapi...
TJOSAN!

1 kommentar:

  1. Det måste vara påfrestande att bli påmind om sådant man haft och älskat.

    När du hittat terapeuten som du fått hjälp av kan du tipsa mig om henne/honom ;-))

    en katt är en katt även när den sover...med ena ögat öppet :-))

    SvaraRadera