11 februari 2014

Hopp och skutt!

Än så länge är det vildkaninernas paradis, det skuttas och hoppas och kopuleras under stugorna och på gräsmattorna. Badstugeägarna är något förtvivlade, kaniner är ju gnagare.
Det vet Aranjo om och han älskar gnagare. Att släppa lös honom här vore att inte se skymten av honom på några timmar, bara höra hans upphetsade läte och BLI SKITFÖRBANNAD och bara stå och hoppa av ilska och ha sig själv att skylla. 
Undrar om FFFs Henke kan tänka sig att ge Sillen och Sjötungan en lektion i att spela ”riktig fotboll”!
Halvlyckat försök att få bort röda kamerablixtögon på Aranjo. Här är dom i alla fall, mina herrar, liksom lite ertappade för något. Kanske de konspirerar mot mig, de rackarna!
Kid Silk, nu jädrar ska jag sticka hålmönster. Mycken gråt och tandagnisslan bokstavligt talat, alla dessa prickar, snedstreck och cirklar och andra krumelurer gör mig helt utmattad. Jag dallrar som en aladåb invärtes och tårarna trillar. Kanske har jag lyckats, kanske står jag ut, det återstår att se.
Aladåben avslutar med en för henne typisk bild av sådant som oftast inte är önskvärt såsom mossa, fuktskador, rost med mera.
Den har fått extra lyster i bildred.program



Hundägaren avslutar med en bild på en gentleman.

TJO!

1 kommentar:

  1. Ja där ska du nog inte släppa loss fyrbeningen. Det lär dröja många timmar innan han kommer tillbaka ;-))
    Du verkar gilla utmaningen med stickeriet. Själv har jag inriktningen broderi för HV:s broderikurs. Jag har en enorm läxa där!! Ska väl ta och visa början kanske på bloggen. Du det där med rost och mossa är himla snyggt!

    SvaraRadera