4 augusti 2013

Öströö och Kampes tvåtrådiga

Interiörbild från Öströö Fårfarm
Jovisst,  även tvättställ tål att fotograferas!
Lotta och jag köpte garner, men det här har legat sedan förra vintern. Nu har det blivit en mössa. Det blir som bäst när jag stickar/virkar på mitt eget lilla vis och lånar lite här och där.
Min älskade Frasse ska till veterinären i morgonen. Kärare katt har jag aldrig haft - och de har varit många. Jag tog hand om honom när han var fem och han hade då levt ett riktigt trist liv. Har har haft det gott hos mig!
En vägg i staden, men nu får Pysselfarmor rycka in!

6 kommentarer:

  1. Menar du att det är allvarligt med Frasse?
    Tänker på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse finns inte mer, det är tomt. Fidde går och jamar och undrar... Men ibland måste man som djurägare fatta tuffa beslut.

      Radera
  2. Baksidan av djurägarlivet...
    Pussa Fidde lite extra från mig!
    (Funderar en hel del hur Simon ska ta det när hunden Jesper inte finns. Inte alltför avlägset det.)

    SvaraRadera
  3. Det finns inte något som är värre än när man måste ta ett sådant beslut som att ta bort ett älskat djur.
    Jag tänker på Dig.
    Kram
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margit, sådana beslut måste man ju ta eftersom djuren sällan blir äldre än en själv. Men jag gjorde det som var nödvändigt.
      Kram
      Eva

      Radera
  4. Näääääää!!! Nu blir jag hemskt ledsen, men jag håller med dig om att man måste ta sådana tråkiga beslut så att inte djuret ska lida. Det kommer även att bli tomt här på bloggen utan Frasseman med den cooooola uppsynen!

    Kommer helt av mig i kommenterandet, men ska försöka ta mig samman och titta på din gåta till mig.

    Blir litet "ställd" av det där blåa i förgrunden i och med att du skriver att det är en vägg för jag har aldrig sett blåa Klätterhortensior - de brukar vara vita som "typ" de i bakgrunden. Men hortensior är det absolut båda de blå och vita. Klättrar de högt upp på vägg med sina små "rötter" som suger fast vid väggen så är det klätterhortensior. Hade dem så att säga i mitt "förra liv" i Täby.....de var på väg in i vårt sovrum två våningar upp :-)
    ett elände att ha på väggen när man vill måla om kan jag säga - det ska man absolut inte ha!

    SvaraRadera