15 april 2013

Nu gör jag vågen!

Alltså, en regnig dag som denna kan man vårstäda sin lilla klädkammare som rymmer så mycket mer än just kläder. Plötsligt skymtade jag en dammig digitalvåg. Den får gå till återvinningen var min första tanke. Men kunde ändå inte låta bli att testa den OCH den fungerar tror jag för jag har minskat med nära 6 kg. Jag tror jag behåller den :-)
Mitt nya stickprojekt är en konstig historia. Man ska sy ihop uppe på ryggen och man kan ju tro att "ärmhålen" är gjorda för älgar. Man ska plocka upp maskor för att sticka resår därbak. Varför inte göra det från början?
Jag höftar för jag har ännu ingen att prova på, men jag tvivlar på att den passar.

De senaste tio måndagarna har jag börjat dagen med Brottet, så även denna måndag (sista måndagen) och man kan ju inte låta bli att undra hur det ska gå för Sarah Lund.
Danskarna är förbaskat duktiga!

En annan fiktiv figur jag undrar är Hanne Wilhelmsen. Jag har lyssnat på Bortom sanningen av Anne Holt och undrar förstås även hur det går för hennes Hanne.
Men om jag inte minns fel figurerar en rullstolsbunden kvinna i "1222 meter över havet". Det var länge sedan jag läste den så jag är inte säker, men kanske...

TJO!

1 kommentar:

  1. Du kan du skicka den där vågen till mig! ;-))

    Och tänk jag som tittar på TV så himla litet blev fast i serien Brottet. Såg den på söndagkvällarna och den tiden var helig! ;-)

    Dina tankar där kring tron och behandlingen av djur - det har jag aldrig tänkt på att det kanske kan vara så. Det tål att grunnas på.

    SvaraRadera