24 mars 2013

När stickor och bok dråsar i golvet

Längtar till skogen!
Foto: Jens Hunt

Foto: Jens Hunt
Men får stanna inne, har nog fått en släng av både influensa och vinterkräksjuka, i alla fall så tassar de runt mig och låter mig inte vara ifred. Däckad ligger jag i säng och soffa och kan inte så mycket annat. Guuuuuud, så trist! Vaknar till då och då av att bok och stickor dråsar i golvet med en smäll.

Sara Blaedels De bortglömda är en läskig historia om en tid som varit men ändå ligger så nära. En oidentifierad kvinna hittas död i skogen, inget brott har begåtts. Vem är hon? 

Efterhand rullas mysteriet upp och det är som sagt en riktigt läskig historia.
 

Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell borde alla ta del av. Det är en berättelse om ett liv i jakt på kärlek och dess oanade konsekvenser.
När värmlandspojken Rasmus och stockholmsgrabben Benjamin träffas kan de inte veta att inget kommer att bli som förr. Det är en stark skildring om kärlek, om liv och död.

4 kommentarer:

  1. Stackars Dig Hoppas du kryar på dig snart. Är inget vidare att vara sjuk.
    Hälsningar från
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Margit! Trodde jag var på G idag men tuppade av efter några timmar :-) Jag är inget vidare på att bara ligga platt ner, det är tålamodskrävande för en rastlös madame!
      Hälsar
      Eva

      Radera
  2. Inget kul att vara krasslig! Bara att inta ryggläge och hoppas att farbror virus tar sitt pick och pack och drar fort ut genom dörren!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Men huvvaligen då! Krya på dig å det snaraste - vi ska ju ses på Blåkulla! ,-))
    Jonas Gardell är bra! Har läst alla hans böcker. Kom på att denna har jag inte bloggat om!

    SvaraRadera