2 mars 2013

Krokning

Krokning är en teknik för sig, ett mellanting mellan sticka och virka kanske man kan påstå...vi använde virknålar som var lika långa som jumperstickor.  Vår lärare heter Eva Jäderström och hon har gjort massor med härliga plagg i krokning.
Eva Jäderström
Eva Jäderström
Eva i blå jeansskjorta 

Här är min krokade mössa. Resåren är stickad, resten är krokad. Nästa gång ska vi lära oss att ta in för skulten. Därefter vill jag göra halvvantar med mönster som vantarna ovan.

Väl hemma igen krävde Frassemannen lite kill på magen!
kill-kill-kill
kurr-kurr-kurr
 

1 kommentar:

  1. Någon gång ska jag testa det där. Vilka fina vantar - ser nästan ut som spetsstickning.

    Å så han myser den fyrbente vännen!

    Jag har tagit hand om mig rejält, men attans vad denna flunsa slog till hårt.

    SvaraRadera