18 februari 2013

Bruten mosstickning och mjuka djur

Visst är det snyggt med bruten mosstickning. Mitt första försök blev bra, i alla fall på framsidan.
Baksidan blev däremot inte alls så bra och jag måste dölja eländet på något sätt.


I går träffade jag Harry. Bästa Grannen Lotta passade den lilla som ska bli jakthund när han blir stor. Jag måste ju bara in och pussa, pussa, pussa!
Idag har jag pussat Moses, svårfångad på bild. Matte Lotta är på stickcafé och Moses är hos mig,  i stickhörnet i soffan.
Mister Oriental verkar vara nöjd och belåten!
Bildkälla
Två skönheter, en Borzoi-valp och en brun- eller chokladmaskad siames-unge. Och ännu en skönhet.
Bildkälla

3 kommentarer:

  1. Bruten mosstickning, blir ju jättefint! Men det är nog svårt att få snyggt vid varvbytena. Har inget tips på hur du ska lösa detta på ett bra sätt.....
    Harry ser ut att vara en riktig liten goding!
    Ha de'!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara djurfoton du fångat.
    Skulle så gärna ha en hund eller katt men det går ju inte p.gr.av att jag är allergisk.
    Ha en bra dag önskar
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Ja sådant är "retfullt" när det syns vid garnbyten. Men kanske rätar det upp sig om du sköljer upp muddarna och liksom "töjer till" trådarna.
    Vilka trevliga kompisar du har haft på besök. Det måste kännas skönt att du har fyrbenta kompisar som kommer till dig så du får "gosa av" dig! :-))
    Herrn ser nöjd ut!
    Ha det jättegott....

    SvaraRadera