4 januari 2013

Sjuttiotal och Salles goa matte

Idag låg det ett tungt vadderat kuvert i min brevlåda. Jag förstod vad det var och gick in till grannen Lotta och vi bläddrade igenom tidningarna med små käcka utrop. Den har jag gjort och den! Jag har gjort den och tänk att jag gjort den!
Vilken gåva! Och se vad som också följde med tidningarna - en liten mus till Fiddelutten. Nu kör vi hårt, jag slänger, han hämtar och han tröttnar aldrig.
Nu hoppas jag Salles matte och husse inte blir arga för att jag lånat en bild från Salles facebook-sida. Det är Salles matte som skickat tidningarna. Ett jättestort tack! Och en puss på snyggaste Salle-nosen.

Och Fidde tackar förstås också. Varje dag värmer han rumpan på spisfläktens lampor.
 Frassemannen är svag för pås-klämmor. Det där med möss har han inte fattat!

2 kommentarer:

  1. Men oooo vilken present! Och jag har haft tre av de där häftena och gjort en del saker däri också. Tyvärr så slängde jag dem i mitten av 1990-talet...surt känns det! Vem trodde att det skulle bli så populärt igen med handarbete!?

    Vilken överraskning för Fidde och Frasse att få en present!

    Tänk att ingen kan se ut och njuta så mycket som kissekatter. Både när de värmer rumpa och slickar tass.

    Huvva här är det nedräkningens tidevarv! På måndag är det ekorrhjulet igen - hur ska jag överleva!? Tur att det är kursen på HV den första helgen! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Vad kul att du gillar tidningarna och att de väcker gamla minnen om handarbeten. När jag bläddrade igenom tidningarna kände jag igen mycket av det min mamma stickat och virkat till mig. Hon hade alltid något handarbete på gång på den tiden. Så roligt om tidningarna kan komma till användning igen! Det var nära att jag hunnit tömma papperskorgen!
    Ha det så bra med de mysiga katterna
    och med stickor och virknål!
    Kram
    BM
    Salle tackar för pussen!

    SvaraRadera