24 januari 2013

Ja, jag kan...


Som Pysselfarmor kommenterar mitt förra inlägg, garnet i mitt första försök var för löst och man måste dra åt garnet "lagom mycket". Lettiska flätan längs upp på bilden blev riktigt fin. Alltså ger träning färdighet!

Så vacker på hand och handled!       













Igår köpte jag en sticktidning, två trisslotter och tre små chokladbitar till kaffet :-) och parkerade mig i bästa soffmyshörnetI Kreativ Stickning (vinterstickning) fann jag något jag tände på.
Kanske kan det bli nästa "storprojekt!!

För övrigt åkte chokladbitarna ner i en hast och jag skrapade fram en mille - näe, jag bara skojar!

TJO!

4 kommentarer:

  1. Hej Eva.
    Här är sol och c;a 10 minusgrader ute. Burrrrrrr.
    Jag har lånat Erlend Loes Doppler som du rekommenderade. Lyssnade på den ena CD,n igår. Den verkar bra. Men jag har en förmåga att somna när jag lyssnar på böcker. Ska fortsätta att lyssna på den idag.
    Jättefint du har stickat. Jag blir riktigt avundssjuk när jag ser hur fint alla stickar. Själv blir det mest avig och räta jag stickar.
    Ha en skön dag
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Hej Margit,
    Här är det också sol och kallt, höll jag på att säga, men så tittade jag på utetermometern som sitter på ett söderfönster och den visar 12 gr plus. Hur som helst, med sol och snö blir det LJUST även inne - HÄRLIGT!
    Sätt dig bekvämt utan att "säcka ihop" :-) så kanske du inte somnar.
    Vänlig Hälsning
    Eva

    SvaraRadera
  3. Å så fin mudden är i den lugna färgskalan! Elegant och sober.
    Och så bra att du testat beskrivningen för nu vet jag att den fungerar.....

    SvaraRadera
  4. Så fin mudden blev! Jag ska absolut försöka mig på den där flätan.....
    Fortfarande kallt och soligt hät i östra Blekinge. Vintervädret inbjuder verkligen till härliga promenader. Och denna helgen är jag LEDIG! Vi ska inte röja några hagmarker heller, utan bara slappa! Om jag nu klarar av det???
    Ha en fin början på helgen!

    SvaraRadera