16 september 2012

Road movie och virkad basker

Sean Penn i film brukar båda gott, men jag  hann bli rätt less på hans trista uppsyn i This must be the place. Tanken var att jag skulle bli lite upplyft, men det blev ju precis tvärtom (och det borde jag kanske räknat ut av omslagsbilden att döma). 
Jag tycker den var trist och förstår inte elogerna. Bättre road movies har jag sett.

Den virkade storbaskern tar kål på mig, eller i alla fall fingrar och händer. Skulle ha virkat halvstolpar i stället för fasta maskor. Om det nu gör någon skillnad. Har redan repat upp och virkat om en gång.

Ska jag fortsätta, det är många varv kvar, eller repa upp en gång till - det är frågan! Ja, det frågar jag mig, för egentligen tycker jag det är rätt trist att virka.

Trist Sean Penn, trist basker, nej nu får det vara nog med tristheter. Får väl fortsätta lyssna på Hundraåringen som klev ut... Det är ju också en slags road movie och mer underhållande än den ovan nämnda filmen. 

Jag läser att Felix Herngren ska filma boken. Det kan nog bli riktigt, riktigt bra! Då undrar man ju förstås vem som ska få den stora äran att spela Allan Karlsson. Och förresten, visst undrar man vem som ska spela Julius också...

 *************
Nåja, den kanske inte blev så dum ändå!
Jag virkade två blommor till, men bestämde mig för att bara använda en framtill. Den andra kan man sätta var man vill.
Den virkade baskern i mjukt ullgarn ska få heta Mika, för i varje virkad maska finns hon med.
Basker Mika

5 kommentarer:

  1. Basker Mika blev en snygg basker!
    Hundraåringen - ja det var en galen bok, ska verkligen bli kul att se hur filmen blir.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt blir dina mössor så fina!
    "Hundraåringen" väntar på sin tur, när "Potensgivarna" är slut, och det är den straxt....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Basker Mika - tjusigt! Vilken ära för vovven att ge namnet till den!

    Hundraåringen var skoj att läsa. Kan du tänka dig jag har lyssnat på en bok nu ;-) gillar ju bättre att läsa "på riktigt"
    Felicia Feldts bok om sin mamma Anna Wahlgren...ja vad ska jag säga om hälften är sant så räcker det bra till att barnen hade det jobbigt. Hon bodde i Hägernäs på 1980-talet och jag hörde redan då talas om henne....

    SvaraRadera
  4. Var får man tag på mönstret till den fina baskern??
    carolaringblom@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carola, om du kollar mitt inlägg
      http://eva-hudin.blogspot.se/2012/10/latt-som-en-platt.html
      så kanske du kan få lite hjälp, jag virkar/stickar på fri hand så det finns egentligen inget mönster, men den är lätt att göra.
      Hälsar
      Eva

      Radera