26 juli 2012

I ottan och i Björnås

De tidiga mornarna med Mika vid min sida är den bästa stunden på dagen. Ostört kan vi ta oss fram på stigar i skogen och på strandängarna. Men man får inte ligga och dra sig för det finns ju andra som också gillar ”lugnet innan stormen”. Dagar som dessa är förstås stränderna fullpackade, men inte före sju på mornarna. 
Öppna landskap

Jippie!

Det måste finnas många olika sorters klematis, några som blommar tidigt, andra senare, vissa hela sommaren, några med få blommor, andra helt översållade. Nu är min äntligen på gång, jag har undrat varför den inte blommar.

Kära systers midsommargåva har prunkat alltsedan dess. Den vilar en dag eller två och så blommar den om och om och om.


Igår tittade jag på ett så jätterart hus, men intresset var mycket stort och utgångspriset lär skena i höjden. Grannen Lotta associerade till "Bullerby-hus".  När man är ute och kör finner man ibland små pärlor längs vägen. I går fann vi Björnås Café och Pub och Butik Unik. Det visade sig att det nästa vecka är stickcafé/sommarsymöte där, med temat nåltovning. Och dessutom tidigt nog för att jag ska klara av att delta!

På vägen hem passerade vi Frisky Frog och hon satt ute och stickade, eller det senare såg jag inte, men jag är i alla fall ganska säker. Tut-tut-tut!

5 kommentarer:

  1. Ha ha, där löste du min gåta! Trots nya glasögon (måste kanske reklamera dem) såg jag inte vem som tutade och vinkade så glatt. Nu vet jag. =) Ja, naturligtvis var det stickning på gång. Det var helt enkelt för varm för att gräva för en pergola...
    Nåltovningen blev jag lite nyfiken på...
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar 17.00 och man ska ha med sig två disksvampar, sådana där gulgröna, och en vass sax. Fika finns där till självkostnadspris.

      Radera
  2. Gud så härligt det ser ut! Är ingen morgonmänniska men håller med om att det är otroligt skönt med tidiga hundpromenader... Åtminstone när man väl tagit sig ur sängen och ut genom dörren. :)

    SvaraRadera
  3. Ett underbart öppet landskap ettan....man ser horisonten som på ett fjäll ;-))
    Mika måste vara hellycklig som har en matte som ger sig iväg på morgonäventyr så att det kan sträckas på benen rejääääääääält och med gasen i botten! Vilket fint hus du tittat på! Och med växthus också - det skulle ju passa dig!

    SvaraRadera
  4. Hur jag är letar hittar jag ingen info om något stickacafé i Björnås så jag undrar vilken kväll det är. Du är ute och far på så många fina ställen.

    SvaraRadera