3 juni 2012

Erlendur, kom tillbaka!


Erlendur, kom tillbaka från din semester som bara är en strid mot demonerna. Det var inte ditt fel att din bror försvann, då för så länge sedan. I Arnaldur Indridasons Svart Himmel får vi lära känna kollegan Sigurdur Óli, och den bekantskapen hade jag gärna varit förutan. 

Han är en ganska dryg typ som jag inte känner någon sympati för. Kanske hade det känns bättre om jag läst i stället för lyssnat. Jag är inte förtjust i uppläsaren.  Och när jag lyssnar tänker jag, det är inte för inte som Katarina Ewerlöf och Torsten Wahlund så ofta anlitas som inläsare, de vet precis hur man gör.










Om kroppen vill och jag kan hålla temperaturen nere blir det till att inhandla garn idag. Något säger mig att jag behöver ett lager (som om man inte redan hade det) om kroppen ska fortsätta trilskas.
Bildkälla

1 kommentar:

  1. så härligt med jordgubbar i Paris! Tjusig son!
    Det där med köerna slapp jag när vi var i Paris - kommer liksom inte på fråga för mig med höga höjder eftersom jag får i princip en nervkollaps då :-))

    SvaraRadera