2 december 2011

Nu lyser flitens lampa

Från morgon till kväll lyser den för nästa helg ska alstren säljas på julmarknad. Bord är bokat så nu är det skarpt läge! Lotta hakar på och tillsammans ska vi skinna besökarna på ofantliga mängder pengar.

Nu måste vimplarna monteras fast och inramningarna måste bli klara, tre mössor till är snart klara. Finns det mer man kan tillverka under veckan som följer... Om jag vore lite mer hemma i akvarellernas mysteriska värld skulle jag måla hatt-tanter-katter. Men jag har inte löst den gåtan ännu. Akvarell på torrt papper, på fuktigt papper, på blött papper - allt kräver sin speciella teknik och jag behärskar ingen, ännu. 

Min syster i Kisa i Östergötland berättar att lejongapen blommar som vore det sommar och hon har inte hjärta att ta bort den. Där står den i all sin fägring inte långt från kruset med granris. Förra året vid den här tiden var mycket vit och sommarens blommor hade dragit sig tillbaka långt innan snön kom. 

Jag läser att Arne Dahls, synonym för Jan Arnald, böcker om A-gruppen har filmatiserats och ska börja visas i TV nu i december. A-gruppen fokuserar på våldsbrott av internationell art. Eftersom jag läst de elva böckerna, i tur och ordning till och med, har man liksom blivit vän eller i alla fall bekant med rollfigurerna. Man har liksom sin bild klar. Harald Hamrell regisserar och det känns i alla fall tryggt.


TREVLIG HELG PÅ ER!

1 kommentar:

  1. Oj oj här lyser verkligen flitens lampa! Håller tummarna att ni får sälja bara av 17!

    Tack för snälla kommentaren hos mig och om du är nyfiken på min spegelreflexkamera så kan du komma till min blogg och rulla neråt, titta i högerkanten hela tiden tills du ser en kamera...den är min. Jag har flera objektiv till den också. Klicka på kameran så kommer du till min fotoblogg. Jag är med i flera fotoutmaningar varje vecka. Jag har också en fotoblogg som jag snart är klar med - 1 bild kvar. 365 bilder under 2011. Ska också delta 2012 om det är någon som driver en sådan. Efter givna ord så fotar man en bild och lägger upp när man har lust/kan och inte i någon speciell ordning. Huvudsaken är att man har 365 vid årets slut. Som sagt jag har ett ord kvar - December. Jag har fotograferat samma vy under alla månaderna.
    Ha en skön fredag kväll. Ikväll är det min veckas TV-dos - På spåret och Skavlan. Mera TV blir det inte.....

    SvaraRadera