13 december 2011

enarmad men ingen skurk

så var det dags, igen. denna gången flög jag inte av cykeln och mosade nyllet. denna gången dråsade jag i backen utan att flyga, men lika ont gjorde det. 

en liten svart prick på gräsmattan - en liten koltrast - och mika tog sats innan jag hann blinka. det blev akuten på förmiddagen och inget sammanträde. jag var inte den första hundägaren som besökte akuten, fick jag veta. tack och lov att det var vänsterarmen som gick sönder och inte den högra.  

kommer det här att bli alternativet om man envisas med att vilja ha hund.
Lägg till bildtext
eländiga dagen avslutades med ett  mycket gott julbord på heagårds skafferi och julklappsutdelning.
julklappen är den allra mjukaste och goaste pläd jag någonsin lagt händerna på, helt underbar.
vinga av sweden
nu blir det inget stickat på länge, jag är glad över att jag köpte några ritkol i går.

ta det lugnt därute!

6 kommentarer:

  1. Krya på dig, läs en bok, drick glögg och mys under pläden!

    SvaraRadera
  2. Så det kan gå! Om du inte vill ha en en hund på hjul? Kan jag rekommendera vinthund storlek mindre!! Italiensk Vinthund, ingen risk att de drar omkull en.... men däremot kan man ju snubbla över dem!
    Krya på dig och njut av filten!

    SvaraRadera
  3. Nämen sicken jiddrans otur du har! Hur länge måste du gå så.....hoppas du kan krypa ner under filten och titta på någon mysig film, läsa något och försöka njuta av annat i stället för att sticka. Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Eva,
    Men vilken förskräcklig otur du har haft! Stackare!
    Och mitt i den tid då man behöver två armar som mest under året kanske?? Men å andra sidan är de ju bra att ha hela året om! *S*
    Jag hoppas du kryar på dig och att armen snart läkt!
    MVH
    Linnea Silversmed

    SvaraRadera
  5. Men Eva, vilken otur du har! Tur att du kan rita/måla med högerarmen. Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Nej, men krya på dig!!! Och armen...

    SvaraRadera