24 november 2011

Inspiration med mera

Böcker och talböcker från biblioteket ligger nu på bordet.
Patchwork med bandbroderi, det är som att titta i en kakbok med mestadels bakelser och tårtor. Lee återvinner & inreder är späckad med idéer om vad och hur man kan piffa till det.  
Brodera av hjärtans lust är också härlig att bläddra i. Och genast satte jag mig för att testa en grej, varför inte brodera fast istället för att sy fast med symaskin. Och helheten, med det övriga broderiet, blir braaaa!
På baksidan av mitt hus blommar vårvivorna och på framsidan har man tänt julgranen. Och gräsmattorna är riktigt gröna.  Det känns lite märkligt!
Fiddeli gillar Telemanns flöjtkonserter. Vi diggar tillsammans. När de lugna och rofyllda partierna kommer sluter Fidde ögonen och vaggar fram och tillbaka, men det går ju inte att fånga på bild.
Nu är det snart dags att bege sig till Ortopedkliniken i Varberg. Undrar vad de anser om min gamla slitna höft! Jag misstänker att den ska bli mycket mer sliten innan man vill operera.

I Falkenberg heter de gamlas skyddsängel Rie Boulund, ordförande i socialnämnden. Nu ska våra äldreboenden privatiseras, igen. Våra gamla som behöver omsorg har blivit vår tids fattighjon. De som kräver minst betalt får ta hand om de behövande.

Du Underbara Värld!

2 kommentarer:

  1. Bibliotek är bra att ha! Lee återvinner och inreder måste jag kolla in. Men...diggar Fidde! Vad kul och han verkar ju ha bra musiksmak!

    Ja usch för att bli gammal! Jag tycker att politikerna även ska hamna där själva, men de har ju fina löner och kan spara för sin ålderdom så att de inte hamnar bland fattighjonen...usch!

    SvaraRadera
  2. Spännande böcker! Och broderiet i kombination med spetsen ser ju riktigt bra ut. :)

    SvaraRadera