20 november 2011

Alltid på en söndag


Får jag presentera Vassilis Bolonassos! Han är min man i P2 på söndagarna. Som programledare för Alltid på en söndag spelar han den vackraste musiken i världen. 
Min musiksmak sammanfaller med Vassilis eller så har jag under årens lopp blivit påverkad av hans musikval (barockens och  renässansens musik).
Dessutom gillar han katter och i synnerhet siameser och det säger mycket.

Söndagar är en bra dag för diggare av klassisk musik. Efter Alltid på en söndag kommer Klingan med lite mer blandad musik.

I går sålde jag en tunika, en kofta och en mössa, allt stickat. OCH jag fick mycket credit för det jag skapar. Mallig blir jag inte, sånt ligger inte för mig, men stolt och glad och uppmuntrad blir jag. Och skaparlusten skenar som en tokglad Mika på stranden. 
Man skulle ha några extrahänder, som de hinduiska gudarna/gudinnorna. Men jag skulle nog, vi närmare eftertanke, inte klara det för vilken hand skulle göra vad.

4 kommentarer:

  1. Det programmet ska jag lägga på minnet. Man (VI!) lyssnar alldeles för litet på radio! Ja jag är nog mera av att jag vill ha det tyst omkring när jag är hemma - gubben får prata litet med mig i varje fall ,-) men jag tittar väldigt litet på TV. Tror det har att göra med att jag sitter i öppet landskap - är ljudtrött helt enkelt.

    Oh så roligt att du får sälja dina alster och att du får beröm. Visst gillar man att få Fidde uppskattar din stickning ;-))

    SvaraRadera
  2. Men så roligt att du fått sålt lite av dina verk. Det kan du verkligen vara stolt över (och kanske lite mallig:)oxå)

    SvaraRadera
  3. Kul att du fått sälja lite stickat! Visst får man vara lite mallig oxå över beröm! Bara man inte sätter näsan så högt att man riskerar att trilla baklänges!

    Ha de' gott!

    SvaraRadera
  4. Min farmor brukar också lyssna på honom, så om man umgås med henne vid den tiden får man själv också göra det! :)

    SvaraRadera