29 oktober 2011

Symaskinen och jag

Vi har bråkat idag. Knöligt värre var det innan jag kom på att vi kunde göra det lite enklare för oss.
Men jag krånglar nog i alla fall till det i onödan.
Det måste finnas ett enklare sätt att sy fast vimplarna på ett rep!
Men fint blir det när det väl är klart, tror jag. Vimplarna kan hänga så här (lite hur som helst) eller som en kappa. Gardinstången är sned. Försökte få dit den ordentligt idag men borrade fel och den hänger fortfarande på trekvart. Ibland, dock ytterst sällan, önskar jag mig A Handy Man.  

Och här hänger det tre damer lite på sniskan. De kräver mycket av mig, de blir inte nöjda. Antingen är hatten fel eller dubbelhakan för synlig. Men kaffe ska de ha!
Nu går jag och funderar på vad jag ska göra med detta som jag köpte på Kupan i Varberg igår. De liksom hör ihop kan jag tycka, men jag ser ännu inget framför mig.

Det här ser jag däremot ofta framför mig. Jag förstår inte vad Frassemannen ska ut och göra när han inte kan vara ute mer än högst 15 sekunder åt gången.

3 kommentarer:

  1. Men vilken blick Frasseman ger dig! Kan katter ge "onda ögat"?!
    Han tänker....sitter du där och syr nu igen!!!
    ;-))))

    SvaraRadera
  2. haha ja katter sätter man sig inte på, så vansinnigt egensinniga djur och samtidigt så charmiga och söta. Du har väl hört hunden och katttens dagbok?

    SvaraRadera
  3. Trodde jag hade en Handy-man, men vår gardinstång blev sned ändå... ;)

    SvaraRadera