1 september 2011

Broderi Brodera Tralala!

Nu kan jag bara inte låta bli - det är så roligt att brodera! Jag fortsätter på temat "lägga ägg".
Men jag måste införskaffa tyg och broderigarn och var gör man det om inte på second hand. På Kupan i Varberg fyndades det. Tyger att brodera på och garner, pärlgarn, lingarn mm. Härligt!
Två rullar lingarn som jag antar använts för vävning eller maskinstickning.
Häromkvällen försökte Goda Grannen Lotta lära mig att sticka strumpor från tån och upp. Det sket sig! Jag lägger stickorna åt sidan och broderar istället!

I helgen får jag besök och jag bakar en mjuk ingefärskaka. Till den ska man servera syltad ingefära och grädde. Receptet har jag hämtat HÄR.

Fidde älskar att sitta på köksfläkten när den är varm. Det är nästan så han somnar...

2 kommentarer:

  1. Alldeles, alldeles underbara broderier! :)

    SvaraRadera
  2. superfint! det är kul att brodera.....men Fidde hur håller ha tassarna - utanför fläkten va???

    SvaraRadera