11 september 2011

Ätradalen

Vilket fantastiskt landskap jag bor i! Kusten och slättlandet har sin charm. Men man behöver inte åka långt förrän landskapet förändras. Det sägs att sången Höga berg och djupa dalar är halländsk.  
Bild


Idag har hundarna och jag varit på en tur. Och vi hamnade på en stig strax intill Suseån. Disa tog ett gyttjebad och var mer svart än ljus, men tack och lov blev det ett dopp i ån också. 
Plötsligt såg jag en Karl Johan framför mig, den var stor och fin och torr. Jag kunde inte låta bli den. Den ligger i stekjärnet och ska ätas upp i kväll. 

Suseåns mynning i havet är fantastiskt vackert och skiftar från dag till dag. 
Bild
Siv och goda grannen Lotta gav mig idén att börja sticka på en tröja till Mika. Kanske behöver hon något om det blir kallt i vinter. Så nu testar jag med restgarner. Det är ju lätt att prova på henne.
Frågan är hur man gör när man kommer till frambenen och halsen...

Några timmar senare kan jag meddela att det var tomt i stekpannan när jag kom ut och skulle göra mig en smörgås. Jag är ganska säker på att det är Frasse som varit i farten... 

4 kommentarer:

  1. Vilka ljuvligt vackra landskapsbilder du tagit...men va inte äter väl katter svamp - nu luras du allt!!

    är den här länken till någon glädje? det där med att hur du ska göra när du kommer till ben och hals....
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=43&lang=se

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder!
    Frasse är så snygg :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är väldigt vackert där, runt Suseån. Jag brukar åka till södra sidan, Vesslunda, helt underbart att gå med hundarna både på stranden och i skogen.
    Kolla in den här länken om det kan vara till hjälp i ditt hundtröjstickande. Mönstret är bra tycker jag, har stickat till dots nakenhundar. Lätt att prova under stickningen och inga sömmar som skaver i färdigt skick.

    http://stickebloggen.blogspot.com/2010/01/stickmonster-troja-till-nakenhund.html

    SvaraRadera
  4. Anita i det blå huset: Vesslunda är fantastiskt fint. Jag var där ofta för längre sedan, så det kanske är dags för en tur igen. Man kan gå långt söderut längs havet därifrån. Det mönstret du tipsar om tror jag jag kan gå efter. Tusen Tack!

    SvaraRadera