19 augusti 2011

Lite trist

Lite trist är det när det regnar, i alla fall när det regnar hela tiden. Det verkar hundarna att tycka. De verkar inte vara förtjusta i att bli blöta för de ligger inne och trycker.
Jag klagar inte, även om jag också blir lite rastlös. Jag har förfärdigat mina ullstrumpor och jag blir så barnsligt glad över vad jag åstadkommit.
Tretrådigt ullgarn med extra förstärkning (björntråd) i hälen. De blir varma om fossingarna om vi har en vargavinter framför oss.
Jag tycker mycket om färgkombinationen. Jag stickade skaftet i slätstickning och en virkad kant längst upp. Hoppas det räcker för att de ska sitta uppe utan att korva sig.

Vackra ullstrumpor på grov linnekjol. Fräckt tillsammans. Det var nog tre år sedan jag gick i den kjolen, men i alla fall...

Och så har jag ritat en katt.
När det regnar och man sitter inne är det som gjort för att drömma. DET HÄR ÄR realistiskt om jag får tigga till mig äldsta sonens moppe, en gammal kultmoppe som ska köras för att inte långsamt tyna bort i ett uthus i skogen.

4 kommentarer:

  1. Dina hundar är kloka =)
    Fina sockar!

    SvaraRadera
  2. Gillar dina tecknade katter!
    Skönt att slippa gå ut när det regnar som mest! Förståndiga är de, våra fyrfotingar.
    Sockor kan man aldrig få för många! Och färgerna på de här senaste är bara så fina.
    Nu hoppas vi på en regnfri helg, eller hur?
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Så fine de strikkete sokkene ble, enig at fargekombiansjonen er lekker!

    Du!! SÅ flink du er til å tegne!! du er jo en kunstner med stor K, hvorfor viser du ikke tegningene dine oftere!! Den katten var nydelig!!!

    Flinke EVA, sender deg noen solstråler fra Norge slik at solen kan skinne på deg og hundene dine i morgen:))

    SvaraRadera
  4. Å så ledsna ögon woffsarna har - speciellt nr 2. Vilken läcker färg på sockorna - de blir du säkert glad av. Du har teckningstalang! Har du tecknat mycket?

    SvaraRadera