18 februari 2011

56. Inte mycket gjort!

Det blir inte mycket stickat med små knytt i huset. Men nu är det fredag, igen, och kanske kan det bli några varv i helgen. Jag håller på med min tunika och jag testade att virka lite spets runt ärmen, och det blev riktigt fint, men...
Jag skulle stickat en djupare ärm, eller hur jag nu ska förklara. Och frågan är om jag ska repa upp, får ju repa upp både fram- och bakstycket, eller om jag ska lösa det på annat sätt. Jag har idéer om hur jag kanske kan göra, men de har inte mognat klart ännu.
Dessutom tror jag att jag vill göra den lite längre, och det är ju lätt fixat, eller hur! När tunikan väl är färdig är det förmodligen dags att ta fram sommarkläderna...

I eftermiddag kommer syster Inger, mer för att klappa valpar än hälsa på mig, men det gör inget. Hon ska i alla fall få följa med och kolla möbel, ett slags TV-skåp. Jag är bara såååå trött på att se den där gapande svarta TV-rutan i mitt annars så fina rum. Hade jag ett förråd alldeles i närheten och inte på vinden skulle jag förpassa den dit. För då skulle jag kunna göra mig besväret att ta fram den den dagen jag verkligen vill se något på TV, vilket inträffar mer sällan än ofta.


Så här vackra detaljer kan man hitta på linneskåp som skulle kunna bli ett TV-skåp.

Bildens webbplats
Bildens webbplats

Bildens webbplats
Det verkar inte finnas så mycket nyproducerat på linneskåpsfronten, i alla fall har jag inte hittat något, så vi får väl se vad det blir, om det blir ... nytt eller gammalt, vitt eller svart, långt eller kort, högt eller lågt...

Himla Trevlig Helg 
önskar jag Er!

1 kommentar:

  1. Låt den hänga till sig och var inte för snabb att repa upp - du kanske kommer på något helt plötsligt!
    Ja inte är det mycket på TV att titta på. Vi har massor massor med kanaler men jag tittar bara 2-3 timmar per vecka. Antikrundan, På spåret och Skavlan har funnit nåd hos mig ;-)
    Ha en skön helg....

    SvaraRadera