31 december 2010

38. Åren går och tanten tittar på sig själv, och suckar!

Ja, det är just vad de gör. Fort som bara den, fortare än förr! Och saker förändras i allt snabbare takt, inte minst jag själv. Kläderna krymper, medan magen bara blir större - det är väl konstigt! Och jag är ingen Sara, och Abraham bor i vilket fall som helst inte här.

Har jag varit så vacker, för vacker är jag ju där på fotot. Det ser jag nu, det såg jag inte då. Fyra år har förflutit sedan dess, och håret har grånat och ögonlocken hänger och rynkorna dominerar.

Jag tror jag börjar förstå de där som lyfter sig eller kör med Botox. Jag skulle vilja göra mig fin, inför mig själv, för min egen skull, inte för någon annan. Så nu blir det väl till att köpa ännu fler triss-lotter...


Pojkflickan har för evigt försvunnit och blivit dam med hatt och pärlor. Året är 2008 och när kortet togs visste jag inte att det bara några veckor senare skulle börja brinna i lägenheten under mig och hela huset försvinna under eldens framfart.

Det blev liksom att börja om från början, igen. 

Några år tidigare fick jag också börja om från början som vore jag nyfödd med vaccinationer och hela baletten. Det är tufft att börja om när man kommit upp i åren. Det är väl därför håret grånat och skinnet rynkar sig. Föryngringskrämer, funkar dom?



Nya kläder fick man ju skaffa efter branden. Eftersom jag gillar att gå på second hand gjorde jag där några kap, bland annat en tröja från Gudrun Sjödén. Den hade jag glömt bort att jag hade, ja även minnet sviktar. Men när jag rotade i garderoben, fann jag den och tog några kort (jag noterar att Sjödén-loggan är gammal).




- jag tror på ett bra 2011, i alla fall i det lilla perspektivet -

8 kommentarer:

  1. Takk for alltid hyggelige kommentarer inne hos meg Eva, det varmer så godt:)) Å hyle av latter betyr at man skrattar så man nesten gråter.. ;) Man har altså lest noe veldig morsomt (roligt)

    Trist å lese om brannen og det du har opplevd.

    Ønsker deg alt godt i 2011:) Varm klem fra meg:))

    SvaraRadera
  2. Tant eller inte, huvudsaken är att det finns ett gott hjärta...och det vet jag att du har!
    Gott nytt stickår!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt Stick-År! Jag hoppas vi ses i sådana sammanhang framöver!

    SvaraRadera
  4. Oj vad jobbigt med brand! Hade själv inbrott för ett par år sedan och tyckte det var skitjobbigt, men där blev man ju av med långt ifrån allt...

    Hoppas dock på ett bra år för dig och alla andra mysiga bloggare här ute i cyber! :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch så hemskt att uppleva en brand sådär!
    Hoppas att det här blir ett bra år för dig! Din Sjödén-tröja ser jätteläcker ut =)

    SvaraRadera
  6. Leendet räcker hela 2011 för mig!
    God fortsättning i stickträsket!
    Dan

    SvaraRadera
  7. Hedvig och Majsan, branden tillhör det förflutna, men har satt sitt lilla avtryck i kropp och själ. Nu är ett år till ända och vi har ett nytt framför oss. Tjo Flöjt till oss alla!

    SvaraRadera
  8. Dan, jag blir nästan generad men mest av allt glad. Stor Boa-Kram

    SvaraRadera