14 december 2010

33. Lotta och ankelåpningen

Lotta vill sticka tofflor i Tove-garn. Lotta hittar ett mönster i en tidning. Lotta tycker mönstret är fint! Såja, nu ska de bara sättas ihop! Och det är väl bara att  göra som det står, eller...  
Jag sitter mitt emot och stickar disktrasa, lätt som en plätt, och hör hur Lotta stönar.  - A mot A och B mot B och sedan ska D läggas mot D och sedan... Lotta ger upp!
Fram med papper och penna och börja om från början, förstå på riktigt, få grepp om det hela.
Klippa och klistra och tejpen vill inte fastna och jag  stickar på min disktrasa medan Lotta kämpar.
Men så händer det!
Hon får till det!

Det färdiga produkten kommer det en bild på längre fram. Jag avslutar  med en bild på bloggaren som med viss oro följt äventyret med  tofflorna. Lotta är lugn som en filbunke, jag hade blivit tokgalen!

5 kommentarer:

  1. Lotta verkar vara en riktig klippa! Och vilken fin modell på tofflor!
    Hemmastickade disktrasor!! Funkar de verkligen? På stickcafét har vi en tjej som virkar disktrasor i parti och minut. Hon har de kanske som engångstrasor?

    SvaraRadera
  2. Siv, bättre granne kan man inte ha. Hemmastickade disktrasor fungerar bättre än de köpta. Hemmastickade disktrasor kan användas till det mesta.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det verkar riktigt avancerat det där! När jag först såg den översta bilden såg det ut som periodiska systemet eller liknande...

    Blir kul att se det färdiga resultatet sen! :)

    Ha en fin vecka!
    /Hedvig

    SvaraRadera
  4. Skrattade när jag såg bilderna. Jag har gjort sådana också. Jo man får tänka lite....

    SvaraRadera
  5. Hedvig, invecklat är det tills man fattar galoppen, om man fattar den vill säga.
    Ing-Marie, kan tänka mig att det är fler som kämpat för att få till det.

    SvaraRadera