5 december 2010

30. Glöggen heter...

Vårt Köks Julglögg och är himla god, kan jag konstatera efter två muggar. Innehåll enligt etikett: svarta vinbär, choklad, lingon, apelsin och glöggkryddor.
Nu snöar det ymnigt i det halländska landskapet. Måtte snön få ligga kvar, länge! Det här är fusk för det är en bild från förra vintern, daterad 22 december, men känslan är ändå densamma. Och då var ännu min fina Ella vid livet men sjuk utan att jag förstod det.
Jag undrade varför inte hon var lika glad som jag eftersom hon också älskade snö. Nu ville hon bara in när hon uträttat sina behov. 
Jag hjälpte grannen Lotta att  sortera garner igår, den damen kan öppna garnaffär för det liksom pyser garn ur skåp och lådor hos henne. Jag fick med mig att par nystan hem och nu stickas det disktrasor i läckra färger.
Och ikväll ska det tovas tofflor och tumvantar. Varje dag är ett äventyr sedan jag började sticka, och virka!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med snö! Mina hundar rullar sig i det vita och syns knappt efter ett tag. En knallrosa disktrasa ska jag önska av Tomtemor.
    Anne i Malmö

    SvaraRadera
  2. Anne, Tomtemor fixar säkert en sådan till dig. Skriv gärna och berätta om dina hundar.
    Hälsar
    Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Eva! Vad fina dina tovade tofflor blev. Broderade på och allt. Skulle också vilja ha såna! Får väl skriva det på listan över allt som jag vill göra..........

    SvaraRadera