19 oktober 2010

9. Garntokig!

Visst kan man bli alldeles tokig av alla härliga garner. De är ju så vackra så man nästan dånar!

Tänk så mycket fint man kan göra, tänker jag, och det kliar i fingrarna.

Om jag fick välja yrke idag, skulle det nog bli något med design. Tänk att få omsätta allt det där man har i huvudet i praktiken bara för att se hur det blir.



Men man får ju göra det bästa av det trots att man inte blev någon sådan. Jag menar, det är ju inget att deppa över. Jag är förresten så ombytlig, så om ett halvår eller så är det kanske något annat som fångar mitt intresse, men det hoppas jag inte, jag vill fortsätta sticka.

Nu när koftorna snart är klara, ja i alla fall två av dom, har jag en idé och den fick jag när grannen Lotta visade mig några riktigt fina grejer.




Jag tänker inte bry mig om vad just jag passar i utan jag tänker att jag bara ska göra den i läckra färger. Och i ullgarn, för att det är ett så härligt material att sticka i. Ja, det är i alla fall min plan - så här långt!


Tänk att ha börsen full och bara gå och plocka åt sig... Lägga upp ett lager av skönhet!

Jo, det var ju en sak till. 

Jag tog en bild på ett av mina armeringsjärn. Flamskvävnaden har en av mina systrar gjort, den spände jag fast på armeringsjärnet.




Bekännelse: Jag är lite svag för rost!

1 kommentar:

  1. vilken häftg en :)) gillar armeringsjärn men har aldrig tänkt på att använda det på detta viset :)

    SvaraRadera