21 oktober 2010

11. Nytt projekt


Den här bilden tycker jag är urläcker. Den här bilden gör mig glad!  Den har jag hämtat från Katrin Bawah   Så mycket det finns att titta på, och inspireras av!


Varför ska det vara så frestande att börja 
på något nytt, när det ligger halvfärdigt lite överallt?

Koftan i lin, som jag häromdagen uppmuntrades att inte ge upp, hittar jag nu inte mönstret till. Grannen säger att det gått troll i det där projektet, och jag tror baske mig det är sant. Men jag hittade mönster till en tunika, som får duga istället - NÅGOT MÅSTE DET BLI AV DET DYRA GARNET! Lite hispig är jag allt, för jag vill inte bli besviken en gång till. Kan andra sticka med lin ska väl jag också klara av det.

Mössorna har fått "pinnar" idag, så nu är de som inte ska fodras färdiga. Alltid något! Just nu blåser det ute så det dånar både utomhus och inomhus, så de kommer väl till pass när det är dags rasta hunden, och mig själv.

Jag försöker komma ihåg hur jag importerar en PDF-fil till bloggen, men jag har visst glömt det! Jag har ju skrivit en del om några av talböckerna jag lyssnat och kan gott dela med mig här på stickbloggen.


Fina Frasse avslutar inlägget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar