9 maj 2016

Vilket vårväder

För visst är det ännu vår! Sommar blir det först 1 juni enligt flera källor. Men på Skrea strand solas det och badas som vore det högsommar.


Svetten lackar och många pustar och stönar. Parasollerna plockas fram och förstås också utegrillarna, dom senare är ju ett måste. Grilldoften ligger tät över nejderna och jag kan inte påstå att det luktar gott, men man får stå ut!






Ett boktips!

Jag gillar Jan Arnald som författare, jag gillar också Arne Dahl som författare och båda är liksom en och samma person. Serien om A-gruppen var rena nöjet att läsa. God litteratur, spännande och sorglig och till och från hysteriskt rolig. Samma sak med böckerna om Opcop-gruppen. Arto Söderstedt på coffeeshop i Amsterdam glömmer man inte i första taget.
Nu har jag läst Utmarker av Arne Dahl (Jan Arnald). En ny serie med nya romanfigurer där Sam Berger och Molly Blom är de mest centrala. En handling full med action och kanske också en del osannolikheter, men så är det ju i fiktion. Trots det mycket spännande och för att inte tala om slutet, jisses! Man liksom satte i halsen, bildligt talat.


Och så måste jag bara nämna Springfloden. Jag måste säga att det var längesedan jag upplevde en filmatisering av en bok (serie) vara så klockren när det gäller rollbesättning. Jag är mycket imponerad! Och jag hoppas verkligen att det görs TV-serie av de övriga böckerna. Det finns så många scener jag skulle vilja se tolkade i en filmatisering. 


Lilla Bibicu är en riktigt fin liten vovve, mycket försiktig men väldans rar. 



TJO!


1 kommentar:

  1. Visst har det varit underbara dagar. Och vilka härliga bilder du förmedlar! Din nya vovve verkar vara en liten pärla....
    Jag gillar också Springfloden! Och Arne Dahl - funderade precis på att köpa hans nya. Så det får jag väl göra nu när du rekommenderar den!
    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera