7 mars 2015

Om Oogy och lite annat

Boken om Ooogy, som ljudbok, uppläst av Torsten Wahlund. Det är alltid lika rörande att läsa om djur och människor som "finner varann".
Som valp utsätts Oogy som bete för kamphundar som ska lära sig slåss för livet. Han dör inte men lämnas åt sitt öde och polisen finner honom vid en razzia, Oogy är i ett bedrövligt skick. Han förlorar i stort sett halva sitt huvud. 
Men Oogy har turen med sig och hamnar så småningom hos familjen Levin, och man får där följa hunden från valp till vuxen "gammal". Torsten Wahlund läser sansat och inte så där förbaskat klämkäckt som annars kan vara vanligt när det gäller sådana här historier (jag har provat att lyssna på andra liknande berättelser, men inte stått ut med uppläsarna). 

Själv har jag cyklat runt Ätran med Aranjo idag och jag kan konstatera att även Anjo fått ett bra liv, ett liv där han kan känna sig trygg och älskad. Och jag konstaterar också att det är mycket vatten i Ätran.

Lite stickat, väldigt lite stickat, men lyckades till slut ta mig samman och färdigställa linvästen som legat i garderoben ett halvår eller mer. Kalinka lingarn över en linneklänning. 


Annars är det här mitt favoritställe :-)
Min experimentverkstad!

1 kommentar:

  1. Jisses vad du målar och målar....själv har 39,2 i feber därav min tystnad ;-) men ett livsens tecken tänkte jag annars undrar du vad som hänt.

    SvaraRadera