18 oktober 2013

Du klara sol, synder och silduk


Du klara sol går åter upp... 
och gör naturen så strålande vacker; träden, himlen, havet och allt det andra.
Morgon mellan fjäällen... (ja, man sjöng ju så) kan jag inte illustrera med en egen bild, de lyser ju med sin frånvaro så här långt söderut. Idag visar i alla fall ett otal hobbyfotografer upp ett vitt landskap i norr.  Morgon mellan fjällen var också inledningen på en psalm man sjöng som barn, när så påbjöds. På skolans morgonsamling, i söndagsskolan och kanske på kyrkans symöten. På symötena sa pastorn några väl valda ord till tanterna.

 Förlåtelse kan tas emot där  
bönen om förlåtelse betts

Efter det att alla bett om syndernas förlåtelse, redan då fattade jag inte varför, var det dags att dricka kaffe, äta sju sorters kakor och handarbeta. Jag minns inte vad jag gjorde, kanske ritade jag, kanske hade jag en docka med mig. Innan det var dags att gå hem var det säkert en syndernas förlåtelse för sista gången den kvällen, för säkerhets skull liksom... Stegen hem var tunga, respiten var till ända, men det är en annan historia. 

Nya gardiner och man blir liksom lite gladare särskilt när man är helnöjd! Tyget är silduk i grovt linne, svagt randat. Nice! 
Silduken gör själ för namnet, ljuset strilar in genom gardinerna samtidigt som det blir lite ombonat inne.
 När min hund "poserar" kan jag bara inte låta bli att ta bilder.
Från min lilla soffhörna som är mig så kär :-) 
till och med när näsan rinner och det känns rätt så ruggigt i kroppen.
(storlek på typsnitt lyder mig icke)

TJO!

1 kommentar:

  1. Vilka fina gardiner! Ja och så de två naturbilderna! Tänk så vackert det är med höst!

    SvaraRadera