22 augusti 2013

Man måste bemanna sig, eljest...

Alltså, efter att i väldans många år bott en våning upp kan man ju bli som lite token när man får en uteplats med egen täppa. De år jag bott här har jag grävt ner än det ena än det andra och i år blev det liksom kaos i rabatterna. 
Så nu jädrans har jag gallrat och flyttat och haft mig och kanske blir det mindre rörigt nästa säsong. Magnolian som stått här år efter år utan att blomma har fått en plats i en trädgård vid Morups Tånge. Lycka till och må du blomma nästa år när konstvandrarna besöker trädgårdens ateljé.

Man får bemanna sig, eljest... som P O Enquist så ofta uttrycker det. Och när det gäller täppan min måste jag bara det, basta!

Det blir väldigt lite stickat och väldigt lite läst, förstår inte riktigt vad som hänt. Biblioteket påminner om förseningar och stickpåsarna ligger orörda. 



Men Anjo gillar läget, särskilt när matte ÄNTLIGEN ger i från sig skålen. 


Och Fidde anar oråd och kommer sättandes med hål i huvudet: Jag vill också ha glass!
 Fidde och Sune (grannkatten) verkar inte vara polare -  slåss gärna!

8 kommentarer:

  1. Va du verkar ha det skönt hos dig.
    Varför ska katter slåss?
    En solig hälsning till Dig, Aranjo och Fidde.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margit, jag ska inte klaga. Hankatter slåss, så är det bara, även när de är kastrerade.
      Jag kan skicka en solig hälsning tillbaka, himlen är blå och strax blir det fika på uteplatsen.
      Bästa Hälsningar
      Eva

      Radera
  2. Det är märkligt hur fort det går att "påta" ner i jorden! Och sen har man ett rysligt sjå för att få bort det som blev för mycket! Men visst är det kul trots slitet.
    Aranjo verkar ha funnit sig till rätta hos dig och missarna. Saknar fortfarande siamesen...... Fast jag har ju "räkan" som surrogat!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Siames Petrus håller med Figge: Glass är gott!!! Helst GB bigpac vanilj/ischoklad om han får välja. (Matte och katt delar sked i sängen många kvällar...)
    Kan kanske behövas som "plåster" när man har hål i huvudet. PUSS till han!

    SvaraRadera
  4. Vilken blick Anjo ger dig :-)) "Ääääääää du aldrig färdig??"

    Fidde kanske är på dåligt humör när hans vän är borta och ger sig därför på grannkatten. Kanske tror han att den är skyldig till försvinnandet....ja jag pladdrar bara ;-)

    Jag vågar inte ens tänka hur min trädgård ser ut efter 6 veckors bortovaro och den torka som har varit söderöver tidigare i sommar.

    SvaraRadera
  5. SV
    Ravelry har visat sig mycket kul! Är närmast tacksam jag inte har internetbank... (Fast det retade när jag såg ett särskilt mönster igår...)
    Ber FiDDe om ursäkt! Jag har visst också hål (inuti) huvudet som skrev fel...

    SvaraRadera
  6. Figge, Sigge - spelar ingen roll!

    SvaraRadera