10 juli 2013

Heja Håkan

Vilken kille! Vilken uppträdande!
Bildkälla
Efter en tur i snålblåsten längs Skrea strand och Ätran fick det bli soffan och SVT Play och Håkans Hellströms uppträdande på Skansen. Wao, vilket Ös! Grabben ägde scenen, hade publiken i sina händer och hela Skansen gungade, fantastiskt - sånt blir man riktigt glad av!
Glad blev jag också när jag passerade den här vitkalkade väggen och vackra växten som kanske är en Klematis (det finns ju så många sorter).
Glad igen! På Glasskioskens (eller vad stället nu heter) baksida hängde tröjor på tork. Det är svettigt att sälja glass. Idag var det inte särskilt varmt men bra torkväder.
 I hamnen ligger ett fartyg, kanske ska den in i torrdockan. 
Trots grå himmel bjuder morgonen på många fina färger.
Ett par "Eva"-bilder
TJO!

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Ska köra ner till skåne en sväng som vanligt i sommar och när jag ser dina bilder så väcktes funderingen ånyo om man inte skulle försöka att leta sig ner den gamla vägen. Motorvägen går fort men är tråkig... Minns när jag var liten och vi åkte genom Varberg, Falkenberg och Halmstad mm. För att inte tala om hur mycket grönare och lummigare den vägen var, mer sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kustvägen är fin, den tar jag i stort sett alltid om jag ska norrut eller till söder. Välkommen till Halland!
      Hälsar
      Eva

      (kan inte kommentera på din blogg)

      Radera
    2. Konstigt. Får du något felmedelande eller så? Har provat att kommentera från en annan dator än min egen och det gick bra så jag tar gärna lite "feedback" så att jag, kanske, kan lösa problemmet.
      Tack på förhand

      Radera
  2. Håkan gjorde så att hela Skansen gungade och alla sjöng frejdeligt med! Ja vilket ös det var - man kan bara ana vilken stämning det måste ha varit där då det kändes ända till soffhörnet!

    Idag har det stått som spön i backen här i Stockholm. Jag fick ångra att jag iklätt mig kjol - jag frös om benen idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes ända hit. jag satt (låg) i soffan och bara skrattade och njöt. Ja, igår var nordanvinden kall, idag blåser det också från norr men himlen är blå.

      Radera
  3. Vi fick en anings med regn i går kväll och i natt men sen inget mer.
    Jag förstår inte varför det inte kan regna ordentligt några dagar här i uppsala. Det skulle
    göra gott i naturen och jag skulle må lite bättre.
    Ha det så bra Eva
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret gör som det vill, Margit. Men man kan dansa regndansen i ett försök att blidka dom däruppe. Jag kanske kan ta en svängom i min lilla täppa och tänka på Uppsala. Jag vill att det regnar hos dig så du mår bättre!
      Hälsar
      Eva

      Radera
  4. Ja det där med regndans kanske skulle fungera.
    Min syster och hennes yngsta dotter dansade regndans ett år. Men det skulle de inte ha gjort för efter den dansen så regnade det resten av sommaren. Men man kan ju försöka och se vad det blir av det hela.
    Ha det så bra.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  5. Gillar dina Eva-bilder! :-)

    SvaraRadera