4 februari 2013

Mot ljusare tider

Kalla nätter, härliga dagar (om än kyligt ibland) - vi går mot ljusare tider. Nu när snön är borta och när solen lyser  och man ser ut på lilla täppan kliar det i fingrarna.
Jag undrar vad som kommer upp i år, vad som klarat vintern och vad som inte gjort det. Och de där lökarna jag grävde ner i höstas, VAR grävde jag ner dom? 

Men även vintern är en "ljus" tid för mig. Här brinner stearinljusen och värmeljusen i stort sett hela tiden när jag är hemma. Det är så vackert med levande ljus och det värmer!
Bildkälla
I brytningstiden mellan vinter och vår (och höst och vinter) kommer halvvantarna till användning.
Och jisses så roligt det är att sticka!

3 kommentarer:

  1. Wow, vilka häftiga halvvantar! :)

    Fast jag vill allt ha lite mer snö och vinter... *är skidnörd*

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga långa halvvantar/muddar. Men de får du inte ha på när du börjar påta i jorden. Ibland kommer det upp saker som man helt glömt bort...ja eller på ett helt annat ställe dit växten har spridit sig. Till våren måste jag verkligen ta tag i min trädgård och styra upp den igen. Har varit litet lat nu i två år och bara gjort det allra nödvändigaste och det märks minsann.

    Revsugor är fina!

    SvaraRadera