13 februari 2013

En liten blomma piffar till det...

En liten gåva att ha med till middagsbjudningen - hoppas de passar!
Nymåne av Diana Abu-Jaber är en bok med hög mysfaktor även om jag misstänker att det inte håller hela vägen ut, något kommer att hända. Det här är en bok för alla sinnen och då menar jag ALLA SINNEN. Serine är 39 år och ogift, hon bor hos sin farbror och hunden Kung Babar. Serine arbetar på en restaurang i närheten av ett universitet, hon är en drottning i köket. Hennes pappa kom från Irak och Serines kök DOFTAR av Mellanösterns alla kryddor. En dag kliver Hanif, en irakisk man som undervisar i litteraturhistoria, över hennes tröskel.
 Det här är en bok som gärna får vara länge!

I går arrangerade vi regionrevisorer ett seminarium på Strandbaden som häromåret gjordes om till ett Spa och konferenshotell. Jag har sedan dess inte varit där och jag blev mäkta imponerad när jag klev in genom entrén. Helt i min smak!
Strandbaden >>
Strandbaden >>
 

2 kommentarer:

  1. Snygga halvvantar! Blomman blev "pricken över i:et"!

    SvaraRadera
  2. Vilken miljö! Och jag som älskar att vara på bibliotek :-)

    SvaraRadera