17 juni 2012

Riktigt otäckt och lite smått och gott

Efter stor vånda är jag nu igenom GRANNEN av Buthler/Öhrlund. Det är en fruktansvärd historia och jag kan inte rekommendera den. Att följa en fullblodspsykopat i några veckor är som att ha honom i huset. Men man måste ju veta hur det går till slut, och till och med det är vidrigt. Buthlers/Öhrlunds excesser i våld och sex och ondska blir bara för mycket, och dessutom väldigt tjatigt. Det blir lätt det när man upprepar samma sak om och om igen.


Med mycket smärtstillande och lika mycket stånk och stön har jag lagt sten. En markering för vad som är rabatt och vad som är ”gräsmatta”. En markering för Mika, där får du inte vara och det verkar fungera.
Jag läser på SMHIs sida att den gångna natten är den första frostfria sommaren 2012, Natten har varit mild och för första gången i år påtagligt över över noll grader i hela landet vilket beror på mycket moln i landet.

Badstugefolket och camparna är tåliga. De väntar och väntar på strandvädret. Men stundtals är det riktigt skönt ute och det gäller att passa på just då, vända ansiktet mot solen och njuta.
bildkälla
Huruvida det bor några här är tveksamt, men fint är det!
bildkälla


När jag för evigheter sedan läste Cora Sandels romansvit om Alberte och Jakob minns jag just hur Cora Sandel beskriver de få sommardagarna i  det nordliga Tromsö och om hur efterlängtade dessa dagar var.  Att bara vara ute och inte ens sova de få nätter som aldrig blev mörka i motsats till vinterns ständiga skymningsland.






Nu repar jag inte upp en gång till!
Men kasta boll kan du väl göra!
Livsnjutare!

2 kommentarer:

  1. Tack för att du talar om att den där första boken läskigt läbbigt - sådana gillar jag inte att läsa när det liksom blir fööööööööör mycket av det hela.

    Nu är den väl klar eller hur - den röda?
    :-))

    djuren är för söta ja så dina kommentarer till Mikas uppsyn passar utmärkt

    uj vad jag är trött - har broderat som en besatt i helgen :-)

    SvaraRadera
  2. å vad är det som inte är bra nu då med linnet? Tycker den ser bra ut.
    Är det verkligen så lätt att hålla hundarna borta från rabatterna? Att lägga kantsten...har jag inte upptäckt med mina...de gräver inte men det finns ju andra sätt att förstöra blommor på.

    SvaraRadera