14 augusti 2011

Klappa garn på Öströö fårfarm

Nu har jag haft besök av en systerdotter. Här kommer hon gående med Disa och Mika.
En av dagarna gick vi för långt, i alla fall för min artrosiska höft, och därefter fick jag ta det lugnt. Så är det när man kommer upp i åren :-) Men sitta i bil till Öströö fårfarm och där slå sig ner på en stol och fika - det gick bra!

Kan det vara rönnbären som är så här fina, och förresten, om det inte är rönnbär, vad är det då? Annars är det Åkulla bokskogar som är trädattraktionen i de här trakterna.
På Öströö fårfarm måste man klappa garn, och det är svårt att bara nöja sig med det.
Och av allt kaffedrickande kan det vara en bra idé att  besöka "avträdet" och är det upptaget är det bara att sätta sig och vänta tills det blir ledigt.


2 kommentarer:

  1. Det låter inte bra det där med höften....men det är ju skönt att du kan åka bil ;-)

    Här har åkts bil idag i 87 mil och nu är vi åter i Tumba och i morgon nä idag menar jag klockan är mycket så är det jobbet som gäller - huvvaligen inte kul alls!!!

    Vilka fina färger på garnerna - vad ska det bli?

    och så ska näsvisa jag säga att det inte är rönnbär utan det är fläder - röd fläder - som man absolut INTE ska koka saft av! Flädersaft är gjord av svart fläder....

    SvaraRadera
  2. Ohövligt av mig att inte tacka för dina vänliga ord om mina bilder...

    tack tack det värmer

    jag gillar att fotografera som du kanske förstått
    ;-)

    SvaraRadera