24 augusti 2011

I medborgarnas tjänst

Yes! Det är temat på 2011 års revisionskonferens för landsting och regioner. Och så får man återse Östersund igen, det var minst tjugo år sedan jag var där.
Och här ska vi vara, på Storsjöteatern. Men jag kommer sannolikt att somna, där på teatern, för vi ska flyga från Halmstad strax före 06.00, vilket innebär att ställa klockan... herreminjeochhuvva!  Kanske en stickning kan hålla en vaken...

Om det blir någon tid över i morgon eftermiddag kanske man kan hitta lite garn att borra in nosen i.

Här har vi två nosar som tycker det är trist att det regnar idag!

Men då påminner jag dom om att dom faktiskt var ute på heden och sprang som tokar igår när kvällen var ljum och havet låg alldeles stilla och det var en underbar afton. Det kan inte vara tiptop varje dag!

Var den här lille gossen tar vägen på när han ratar frukosten och kommer hem lite senare nöjd och belåten, vet jag inte. Men jag misstänker att frukosten är bättre någon annanstans!

1 kommentar: